Kategoria: O internecie, Pozycjonowanie

Serach Engine Optimization (SEO) jest optymalizacją dla wyszukiwarek internetowych. Jej celem jest zwiększenie oraz poprawienie jakości ruchu, pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania, zwane naturalnymi. Są to wszystkie rezultaty, które najbardziej odpowiadają wpisanej przez użytkownika frazie, wygenerowane przez algorytmy Google, na podstawie oceny jakości poszczególnych stron. W skład naturalnych wyników nie są wliczane linki sponsorowane. Zadaniem SEO jest osiągnięcie jak najwyższych miejsc w wynikach wyszukiwania, o rozłożone w czasie, nieustanne zdobywanie bazy odnośników, prowadzących do naszej witryny.

Pozycjonowanie nie jest tym samym co optymalizacja. SEO odbywa się poza naszą witryną, natomiast WSO wewnątrz niej.
Serach Engine Marketing (SEM) oznacza marketing w wyszukiwarkach. W jego skład wchodzi pozycjonowanie, optymalizacja i kampanie linków sponsorowanych. Jego zadanie to jak najlepsze wypromowanie strony w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa kluczowe. Pay Per Click (PPC) – płatność za kliknięcie. Jest rodzajem reklamy internetowej. Polega na płatności za kliknięcie, a nie za jej wyświetlenie. Reklamodawca płaci osobie, która umieszcza reklamę na swojej witrynie, ustaloną z góry kwotę.

Napisz odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby móc skomentować.