5 etapów żałoby i jak się oderwać od złamanego serca

5 etapów żałoby i jak się oderwać od złamanego serca

Heartbreak to wszechogarniająca emocja. Otacza cię i błędnie prowadzi do przekonania, że ​​już nigdy nie będziesz taki sam. Napełnia cię rozpaczą i przesłania twoją logikę. Szczerze mówiąc, to gówniane miejsce, a ten stan umysłu nie wydaje się, aby kiedykolwiek naprawdę się zmienił.

Przeszedłem przez mój ból serca i jako część mojej ambasadorki z We Love Dates , dzielę się z wami, czym jest 5 etapów żałoby, jak odnoszą się one również do złamanego serca, nie tylko śmierci, i jak pracować przejść przez nie, aby dostać się na drugą stronę. Nie jest to łatwe zadanie, ale jest możliwe, a na końcu tego pozornie niekończącego się tunelu bólu i zagubienia jest zdecydowanie światło.

Odmowa 

Mogę zrobić banalny żart na temat stanu zaprzeczenia (w USA nazywamy go brytyjskim odpowiednikiem stanów hrabstw), ale zaparkuję to i przejdę do sedna sprawy. Stan zaprzeczenia jest dziwnym stanem. Uczucia mogą wahać się od niedowierzania do wręcz niemożności zaakceptowania faktu zerwania.

Proces zaprzeczania ma miejsce, gdy mózg próbuje pomóc Ci poradzić sobie i dać Ci czas potrzebny na to, aby naprawdę móc zrozumieć, co się stało. Ten etap jest niezwykle ważny, ponieważ daje Twojemu sercu i umysłowi czas na dostosowanie się do nowej rzeczywistości.

Osobista wskazówka: może być trudno przezwyciężyć związek i wyjść poza fazę zaprzeczania, jeśli ciągle żyjesz w przeszłości, pomimo tego, jak niedawna była. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​zerwaliśmy z byłym i nadal dzwonił do mnie, jak zwykle. Ciągle odpowiadałem. Kiedy już przeszedłem przez początkowy szok związany z „rozmową” i zdałem sobie sprawę, że sprawy nie wracają do normy w najbliższym czasie, a nawet w ogóle, byłem w stanie zaakceptować to, co się stało i przejść do następnego etapu.

Gniew 

Faza gniewu jest tak samo potrzebna, jak inne etapy żalu. Ale nie pozwól, aby to wydobyło z ciebie to, co najlepsze. Na tym etapie możesz być pochłonięty nienawiścią i niedowierzaniem co do tego, jak zostałeś potraktowany przez partnera. Spróbuj poradzić sobie z tą złością w pozytywny sposób, ćwicząc, wkładając całą tę energię w hobby lub pasję, a jeśli nie wiesz, jak wydajnie nad tym pracować, dlaczego nie pójść na strzelanie do rzutków lub wziąć udział w zajęciach kickboxingu .

Osobista wskazówka: unikaj korzystania z internetu. Kiedy ostatnio zerwałem, media społecznościowe nie były tym, czym są teraz. Tak, to było tak długo. Ale z żalem wysłałem wiele wiadomości tekstowych i e-maili, w których starałem się nie tylko wskazać na cały ból, który czułem, i zawstydzić osobę, która złamała mi serce, ale także (wielokrotnie) powiedzieć, że byli prawie szumowiny ziemi. W tej chwili czułem się dobrze, ale z perspektywy czasu wydawałem się zupełnie poza kontrolą i prawdopodobnie usprawiedliwiałem w umyśle tej osoby, dlaczego miał rację, pozwalając na rozpad naszego związku.

Targowanie się

Och, targowanie się. Etap, na którym czujesz, że jest miejsce na pojednanie. Od próby przywrócenia relacji „na właściwe tory” po tym, co możesz uznać za czkawkę, do próby zaprzyjaźnienia się lub zaakceptowania oferty przyjaźni drugiej strony. W końcu, jeśli kogoś kochasz, możesz sprawić, że przyjaźń zadziała ze względu na więź, w którą możesz nadal wierzyć.

Osobista wskazówka: nie rób tego. Po prostu nie. Mówię to z doświadczenia. Tak naprawdę nic dobrego z tego nie wynika.

Depresja 

Powagi depresji nigdy nie da się zminimalizować, ale czasami nie dochodzi się do etapu prawdziwej depresji w klinicznym znaczeniu tego słowa. Czasami możesz być po prostu smutny lub przygnębiony i zastanawiać się, jak to jest żyć bez tej osoby i jak możesz kiedykolwiek wrócić do bycia sobą, jakim byłeś wcześniej.

Podczas depresji, żałoby, odczuwasz ból, gdy zdajesz sobie sprawę, że nic nie wróci do tego, jak było. Może to być moment, w którym naprawdę przetworzysz stratę, ale może też nadejść jako moment żarówek, który następnie prowadzi do akceptacji.

Przyjęcie 

Akceptacja jest najważniejszym krokiem na etapach żałoby. Kiedy naprawdę akceptujesz, że to, co się wydarzyło, było prawdziwym wydarzeniem, dajesz sobie możliwość przejścia do szczęśliwszego etapu swojego życia. Chociaż nie polecam wchodzenia w związek wkrótce po rozstaniu, jeśli czujesz, że twoje serce jest naprawdę uzdrowione, możesz przejść dalej bez żalu i po zdobyciu kilku ważnych życiowych lekcji.

Więc masz to. Świadomość, że istnieje 5 etapów żałoby i że możesz je zastosować również do utraty, takiej jak zerwanie, może być pierwszym krokiem do lepszego zrozumienia uczucia straty. Mówią, że wiedza to potęga, a posiadanie mocy odbijającej się od złamanego serca to supermoc, której wszyscy możemy się nauczyć!

Różności