Domeny internetowe

Kategoria: O domanach, Pozycjonowanie

Domena jest adresem internetowym, dzięki któremu internauta dociera bezpośrednio do poszukiwanej przez niego strony. Określa tożsamość podmiotu gospodarczego lub osoby fizycznej w sieci, kojarzona jest zazwyczaj z nazwami firm bądź produktów. Generalizując wyszczególnia się domeny globalne – najwyższego poziomu i najpopularniejsze na całym świecie, pozwalające na ogromne możliwości rozwoju firmy, lub narodowe – również należące do najwyższego poziomu, zarezerwowane jednak jedynie dla danego kraju. Jeśli jednak się zagłębić, ich różnorodność jest dużo bardziej rozbudowana.
A należą do nich: generyczne – ustanawia ją rzeczownik, wskazujący na tematykę strony, skrótowe – najczęściej są skróconymi nazwami firm, używanymi w celu szybszej ich identyfikacji i odnalezienia w sieci, okolicznościowe – związane z danym przedsięwzięciem kulturowym, numeryczne, krótkie oraz nazw własnych. Wszystkie działają na tych samych zasadach, różnica polega na przyjętych zastosowaniach każdej z nich. Dostępne na rynku są również domeny drugiego poziomu, tzw. subdomeny znajdujące się w strukturze domen.

WordPress

Kategoria: O domanach, Pozycjonowanie

WordPress będąc otwartym oprogramowaniem cieszy się największym powodzeniem wśród Glogerów, jednakże poprzez jego modernizację i tysiące wtyczek, przypomina CMS i stosowany jest również do projektowania prostych stron internetowych. Dzięki łatwości w jego obsłudze, bez wymagania znajomości PHP czy HTML oraz funkcji wtyczek i szablonów, zyskał ogromną sławę. Posiada największą społeczność internetową, tysiące wtyczek dostępnych na swojej stronie domowej, poprzez które przeglądać można szablony graficzne. W skład jego możliwości wchodzą rozbudowane warunki zarządzania menu oraz niestandardowe pola, przez które można zamieścić dodatkowe kategorie czy etykiety.

Stając się konkurencyjnym skryptem pod względem funkcjonalności, wymaga instalacji dużej ilości wtyczek (trzeba umiejętnie wybrać te właściwe, ze względu na ogrom klonów), które niestety niekorzystnie wpływają na jego wydajność. Posiada dosyć duże braki, jeśli chodzi o zabezpieczenia, formatowanie tabelek jest trudniejsze, niż w innych aplikacjach, a pola niestandardowe wymagają dodatkowych składni.

Podział stron internetowych

Kategoria: O domanach, Pozycjonowanie

Strony internetowe dzielą się na kilka rodzajów, z których każdy dopasowywany jest indywidualnie do potrzeb. Są to: darmowe, komercyjne, autorskie, dedykowane oraz SaaS. Darmowe niestety oferują wolniejszą pomoc techniczną, mniejszą liczbę funkcjonalności, ograniczoną powierzchnię dysku ze skromnymi zabezpieczeniami. Pozostają bez domeny oraz są wyświetlane na nich reklamy. Komercyjne zawierają standardowe funkcje stron internetowych, a więc łatwość użytkowania, rzeczowe i aktualne informacje, szybkość działania, interaktywność.

Autorskie, jak sama nazwa wskazuje, są objęte ochroną prawa autorskiego. Natomiast jego funkcje, szablony, opcje dodatkowe pozostają w kwestii samego projektanta. Dedykowane dotyczą konkretnej branży, z nastawieniem na jej specyfikę i potrzeby zleceniodawcy, w zakresie oferty czy rozwiązań informatycznych. Każda oferta przedstawiana przez firmę jest indywidualnie dopasowana oraz oparta na własnym oprogramowaniu. SaaS czyli Software as a Sernice – usługa polegająca na zdalnym udostępnianiu oprogramowania przez Internet. Jej model użycza nie tylko aplikację, ale też umożliwia interakcję z nią poprzez interfejs przeglądarki.

Wartość marketingowa stron internetowych

Kategoria: O domanach, Pozycjonowanie

Strony internetowe można podzielić na kilka podstawowych kategorii, uwzględniając ich wartość marketingową:
• Wizytówki – najprostsza forma, zawierająca dane, kilka informacji i zdjęć danego podmiotu gospodarczego
• Foldery – multimedialne prezentacje. Ze względu na długi czas oczekiwania związanego z wgraniem zawartości, nie cieszą się zbyt dużym zainteresowaniem
• Serwisy – rozbudowana baza informacji o przedsiębiorstwie. Merytoryczne i konkretne dane, dotyczące produktu, profilu działania oraz samej firmy.
• Portale – niezliczone zasoby sieci, zawierające posegregowane informacje z łatwym i nieskomplikowanym do nich dotarciem
• Vortale – pełni funkcję przybliżoną do portali, ogranicza się jedynie do informacji z zakresu jednej, konkretnej dziedziny
• Inne – narzędzia promocji oraz wyszukiwania informacji, takie jak: intranet, sklepy internetowe i huby branżowe. Dzięki sklepom internetowym, do których dostęp ma każdy użytkownik, można zakupić interesujący go towar, natomiast intranet i huby są dostępne tylko dla wyselekcjonowanej grupy internautów.

Podstawowe kategorie stron internetowych

Kategoria: O domanach, Pozycjonowanie

Strony internetowe dzielą się na podstawowe kategorie:
• Online Storefront czyli sklepy on-line – to witryny pozwalające na dokonywanie transakcji w zakresie handlu poprzez Internet. Sprzedający zamieszcza ofertę sprzedaży produktu oraz udostępnia możliwości jego zakupu, kupujący natomiast ma wybór dotyczący danej oferty, produktu czy ceny. Dzięki dostępowi do Internetu, może on zamówić wybrany produkt lub usługę, wypełniając na stronie sklepu odpowiedni formularz
• Internet Presence Sites – są to witryny demonstrujące obecność firmy w sieci. Najbardziej popularna forma, wykorzystywana przez przedsiębiorstwa. Dzięki niej, istnieje pełen dostęp do danych firmy i jej oferty potencjalnym klientom, którzy odsyłani są do takiej witryny za pomocą adresu URL. Dzielą się dodatkowo na pojedyncze strony reklamowe, witryny typu obraz oraz witryny informacyjne
• Content Sites – oferujące dostęp do informacji płatnych, wymagających opłaty od konsumenta lub sponsorowanych, bezpłatnych dla zainteresowanego internauty
• Searchable Databases, inaczej przeszukiwane bazy danych. Pozwalają firmom na zamieszczanie informacji o sobie za odpowiednią opłatą
• Mall Sites – centra handlowe, składają się z grupy sklepów
• Incentive Sites – strony motywujące do odwiedzin, oferując atrakcyjne produkty, zachęcające do wizyty
• Search Agents – wyszukiwarki, umożliwiają znalezienie poszukiwanych informacji na dany temat.