Forum internetowe

Kategoria: O internecie, Pozycjonowanie

Forum internetowe to zwyczajnie przeniesienie dyskusji do sieci, stąd też często pojawiająca się nazwa forum dyskusyjne. To wirtualne miejsce spotkań grupy ludzi wymieniającej ze sobą informacje, poglądy, opinie i prowadzącej rozmowy na jeden bądź więcej tematów. Fora internetowe funkcjonują za sprawą użytkowników odwiedzających, udzielających się, poruszających nowe tematy i zagadnienia, szukających porad. Na forach występuje także podział społeczności ze względu na hierarchię i podległości. Najbardziej typową są Administratorzy, dalej Moderatorzy i na końcu użytkownicy.

Dane forum automatycznie umiera śmiercią naturalną, jeśli nie ma na nim zainteresowanych. Samo funkcjonowanie też nie należy do zbyt skomplikowanych, najczęściej tworzone przy użyciu prostych skryptów. Często na ich powierzchni można spotkać fora z otwartą strukturą czyli takie, które nie wymagają rejestracji, a mimo to można na nich bez problemu brać czynny udział w dyskusji. Natomiast te rzadziej występujące, wymagają rejestracji i dopiero po niej zyskuje się prawo do oficjalnego pisania.

Kategoria: O internecie, Pozycjonowanie

Serach Engine Optimization (SEO) jest optymalizacją dla wyszukiwarek internetowych. Jej celem jest zwiększenie oraz poprawienie jakości ruchu, pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania, zwane naturalnymi. Są to wszystkie rezultaty, które najbardziej odpowiadają wpisanej przez użytkownika frazie, wygenerowane przez algorytmy Google, na podstawie oceny jakości poszczególnych stron. W skład naturalnych wyników nie są wliczane linki sponsorowane. Zadaniem SEO jest osiągnięcie jak najwyższych miejsc w wynikach wyszukiwania, o rozłożone w czasie, nieustanne zdobywanie bazy odnośników, prowadzących do naszej witryny.

Pozycjonowanie nie jest tym samym co optymalizacja. SEO odbywa się poza naszą witryną, natomiast WSO wewnątrz niej.
Serach Engine Marketing (SEM) oznacza marketing w wyszukiwarkach. W jego skład wchodzi pozycjonowanie, optymalizacja i kampanie linków sponsorowanych. Jego zadanie to jak najlepsze wypromowanie strony w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa kluczowe. Pay Per Click (PPC) – płatność za kliknięcie. Jest rodzajem reklamy internetowej. Polega na płatności za kliknięcie, a nie za jej wyświetlenie. Reklamodawca płaci osobie, która umieszcza reklamę na swojej witrynie, ustaloną z góry kwotę.

Hosting

Kategoria: O internecie, Pozycjonowanie

Hosting jest udostępnianiem zasobów serwerowi przez dostawcę usług internetowych. Opiera się na oddaniu do dyspozycji określonej objętości dysku twardego, usług obsługiwanych przez serwerownię, maksymalnej ilości danych do przesłania oraz stopnia obciążenia. Użytkownik i posiadacz strony WWW, musi wybrać hosting, obsługujący odpowiednie technologie. Należałoby zwrócić uwagę na zawartość takich technologii jak PHP i MySQL oraz na transfer, dzięki któremu mogą być przesyłane dane z serwera do internautów.

Dobrze jest też upewnić się, czy w przypadku osiągnięcia limitu przestrzeni dyskowej lub transferu, strony wyłączy się, a nie zacznie obsługiwać automatycznie internautów, co spowoduje przekroczenie limitu i doprowadzi do płacenia kar. Można tą kwestię odnaleźć w przygotowanej przez firmę hostingową umowie, a w razie niejasności, koniecznym jest wyjaśnienie zagadnienia, aby zapobiec późniejszym nieporozumieniom. Kolosalna różnica jest między polskimi i zagranicznymi ofertami. Stabilność, uptime serwerów, posiadana wiedza operatorów zajmujących się obsługą klienta jest na dużo wyższym poziomie poza granicami, aniżeli w Polsce. Jedyna kwestia podobna u wszystkich hostingodawców, aczkolwiek niezmiernie ważna, to opłata. Tak więc, dużo bardziej opłacalne staje się wybór hostingu zagranicznego.

IT

Kategoria: O internecie, Pozycjonowanie

IT czyli Information Technology, to ogół zagadnień, metod, środków i działań związanych z przetwarzaniem informacji w dziale technologii informacyjnej, inaczej nazywanej infotechnologią. Łączy ze sobą informatykę i technologię, obejmując również sprzęt komputerowy, oprogramowanie, narzędzia oraz szereg innych technologii, związanych ze zbieraniem, przesyłaniem, przetwarzaniem, zabezpieczaniem, przechowywaniem i prezentowaniem informacji.

Dostarcza narzędzia internautom, za pomocą których może pozyskiwać dane, analizować je, selekcjonować, gromadzić, nimi zarządzać i przekazywać innym. Istotą pracy działu IT w firmie jest udział w projektach przygotowywanych dla klientów. Informatycy pracują nad intratną koncepcją rozwiązań biznesowo-informatycznych, dostosowują systemy SAP oraz prowadzą szkolenia dla pracowników. Podzieleni są według swoich specjalizacji: finansów, planowania, analizy, łańcuchy dostaw, CRM, sprzedaż i dystrybucja oraz zarządzanie kapitałem ludzkim. Są mózgami operacyjnymi każdej szanującej się firmy.

Remarketing

Kategoria: O internecie, Pozycjonowanie

Jak działa remarketing? Wbrew pozorom, w bardzo prosty sposób. Ułatwia docieranie do użytkowników, którzy odwiedzili witrynę już wcześniej. Można wyświetlać im specjalnie dostosowane reklamy na podstawie sekcji, które odwiedzili. Reklamy mogą się wyświetlać, gdy przeglądają oni inne witryny należące do sieci reklamowej lub szukają w sieci haseł związanych z konkretnymi produktami. Aby móc korzystać z tej możliwości, należy umieścić tag remarketingowy, krótki fragment kodu z AdWords, na wszystkich stronach witryny. Potem można utworzyć listy remarketingowe dla każdej ze swoich stron.

Tag umożliwia AdWords zapisywanie ich na liście najpopularniejszych. Podczas wizyty odwiedzającego taką witrynę, do listy remarketingowej dodawany jest identyfikator pliku Cookie. Kolejny etap, to stworzenie kampanii z dopasowanym przesłaniem, która wyświetlana będzie tylko osobom znajdującym się na liście. Tagi remarketingowe znajdują się na wszystkich stronach witryny, dlatego też można je podzielić na poszczególne grupy tematyczne odbiorców.