Zdobywanie linków.

Kategoria: Pozycjonowanie

Zdobywanie linków jest podstawowym zadaniem każdego pozycjonera. Nie jest to prostym zadaniem zdobycie linków wartościowych. Zagrożenia z nimi związane są powszechnie znane każdemu specjaliście. Jeżeli zajmujemy się pozycjonowaniem nowej domeny należy pamiętać, że nie należy za wszelką cenę od razu zdobyć multum linków. Ważne jest by przybywało ich kilka w określonym czasie. Stopniowe pięcie się w rankingach nie wzbudzi podejrzeń wyszukiwarek, które bardzo często nieufnie patrzą na strony, które notują bardzo szybki i dynamiczny przyrost linków. Częstą praktyką jest to, że jeżeli ilość linków w przeciągu krótkiego czasu zwiększy się w nienaturalny sposób domena może wpaść w filtr. Może w nim pozostać w niektórych przypadkach nawet kilka miesięcy. Na coś takiego nie można sobie pozwolić.

Przyrost linków przynajmniej na początku powinien być równomierny. Na początku najlepsze zdaniem specjalistów z dziedziny pozycjonowania są linki stałe, które pochodzą z innych serwisów tematycznych, dobrych katalogów oraz presell pages. Dopiero w momencie uzyskania stabilnej pozycji można pomyśleć o dopalaniu linków. W czasie zdobywania linków konieczne jest to by pamiętać o zróżnicowaniu odnośników. Jeżeli wszystkie linki prowadzące do Twojej strony posiadają identyczny opis, to są spore szanse na to, że wyszukiwarka zdecyduje się na nałożenie kary w postaci filtra. Zdobywając nowe linki trzeba również brać pod uwagę to, z jakimi stronami są one powiązane. Tak zwane złe sąsiedztwo również może przyczynić się do tego, że nowo pozyskane linki nie będą tak wartościowe jak się spodziewaliśmy, a nawet przeciwnie. Mogą się okazać bardzo szkodliwe dla naszej witryny internetowej. Przy pozycjonowaniu trzeba więc unikać stron, które oferują swoim użytkownikom kontrowersyjne treści. Chodzi o strony na takie tematy jak erotyka, hazard, czy też leki. Może się tak zdarzyć, że będziemy mieli do czynienia z farmą linków. Jest to strona przeznaczona wyłącznie do podlinkowania swoich stron. Nie ma ona wielkiej wartości merytorycznej i przez ma linki słabej jakości. Wchodzenie z nimi we współpracę nie jest zbyt rozsądnym posunięciem.

Zagrożenia związane ze zdobywaniem linków.

Kategoria: Pozycjonowanie

Zdobywanie linków prowadzących do naszej strony z pewnością jest jednym z głównych zadań każdego pozycjonera. Nie sztuką jest jednak ich zdobycie, ale świadectwem dobrych umiejętności jest procedura, która do tego prowadzi. Oczywiście istnieją programy, które zapewniają bardzo szybki i łatwy przyrost linków, ale w perspektywie czasu okazuje się, że jest to raczej rozwiązanie skuteczne jedynie na krótką metę. Pozycjonowanie jest procesem żmudnym, który wymaga rozwagi oraz strategicznego myślenia. Rozwaga jest zalecana przede wszystkim w momencie, gdy przychodzi nam pozycjonować młodą stronę internetową. Można powiedzieć, że tego rodzaju strona z małym stażem jest poddawana znacznie bardziej rygorystycznej kontroli przez roboty indeksujące. Starsze domeny cieszą się już znacznie większym zaufaniem. Jeżeli na stosunkowo młodej stronie w krótkim odstępie czasu pojawi się masa linków od razu wzbudzi to podejrzenia, które w ostateczności mogą zakończyć się nałożeniem filtra, który będzie obowiązywał nawet kilka dobrych miesięcy.

Osoby, które dopiero zaczynają pozycjonować swoją stronę bardzo często nie są świadome zagrożeń, jakie na nie czyhają. Jednym z nich mogą być na przykład farmy linków. Są to strony, które z reguły nie zawierają zbyt bogatych treści i służą jedynie do umieszczenia na nich linków do danych witryn. Oczywiście linki te są słabej jakości i mogą być większym zagrożeniem niż korzyścią. Nie warto także umieszczać swoich odnośników na stronach, które dotyczą erotyki czy też pornografii. To samo tyczy się hazardu czy też medykamentów niejasnego pochodzenia. Mało owocna może się okazać współpraca z takimi stronami, które są przeoptymalizowane. Polega to na tym, że strona w swoich meta tagach posiada zbyt duże ilości słów kluczowych. W pozycjonowaniu nie obowiązuje zasada, że dobre strony są nafaszerowane słowami kluczowymi. Wszystko powinno obywać się z wyczuciem. Bardzo łatwo sprawdzić czy dana strona jest dobrze optymalizowana. Wystarczy jedynie zerknąć w strukturę jej kodu html.